Zadanie #5 (aktualizacja 17 maj)

Wyznacz parametry korekcji zespołu kół zębatych i narysuj koła zębate w zazębieniu.
  • Indywidalne parametry koła zębatego (m, alfa, z, c*=0,25, y=1) nie ulegają zmianie i jest to koło czynne (koło 1). Pozostałe parametry zespołu kół (liczba zębów koła biernego z2, toczna odległość osi at, współczynnik korekcji koła czynnego x1) znajdują się w (arkuszu).
  • Wyniki obliczeń należy wysłać do 12 maja 2019 przez formularz. Do 14 maja zostaną przekazane wyniki.
  • Rysunek koła (wydrukowany) należy dostarczyć do dnia 20 maja 2019, wykład. Rysunek musi być narysowany z wykorzystaniem ewolwenta-4-szablon.dwg (zakładki layout lub arkusz) lub spełniać wymagania pokazane w ewolwenta-4.pdf. Na rysunku należy zaznaczyć średnice toczne d_t1, d_t2 oraz podać wyliczone wartości. Należy również zaznaczyć toczny kąt przyporu alfa_t i toczną odległość osi a_t oraz podać ich wartości. Proszę pokazać średnice obu kół wierzchołków, kół zasadniczych. Linią grubą zaznaczyć koła przed korekcją, a linią bardzo grubą koła po korekcji. Proszę zaznaczyć linię przyporu między kołami zasadniczymi oraz promienie kół zasadniczych. Proszę wykonać zbliżenie na linię przyporu. Uzupełnić dane w tabliczce rysunkowej.
Wszystkie materiały znajdują się w katalogu.

Uwagi do zadania (10 maj):
  • Rzeczywista (toczna) odległość osi jest zadana, dlatego wszyscy wykonują korekcję typu P niezależnie od sumy liczby zębów z1+z2.
  • Wartości ga1 lub ga2 będą występować w szerokim zakresie, stąd wpółczynniki grubości zęba na kole wierzchołków ga1/m oraz ga2/m mogą przyjmować wartości inne niż zalecane, np. mniejsze od 0,4 (0,25) lub większe. W niektórych przypadkach będą nawet w pobliżu 0.
  • Proszę współpracować ze sobą w formie dyskusji oraz sprawdzania obliczeń. Zachęcam.

Uwagi do zadania (17 maj):
Niektóre rozwiązania (pary kół) wymagają wprowadzenia współczynnika skrócenia głowy zęba k>0. W przeciwnym razie głowa zęba jednego koła będzie nachodzić na drugie koło.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wykład 20 maja

Zadanie #6

Zadanie #1